Vyberte stránku

Ať už teprve začínáte podnikat a nedávno jste založili svoji první firmu, nebo již pracujete na několikátém projektu, jistě neustále řešíte, jak optimalizovat pracovní procesy a jaký způsob práce je ten nejefektivnější z hlediska dosahovaných výsledků. Protože se nám samotným osvědčilo hledat inspiraci u ostatních tam, kde to funguje, a protože věříme, že sdílení a předávání zkušeností dál je důležité, rádi bychom se s vámi podělili o několik postřehů, které jsme si během svého podnikání uvědomili, a předali vám pár tipů, které máme v Eppi vyzkoušené a které nám fungují.

 

organizace práce

 

Dlouhé seznamy se nedokončují

Čím jsou vaše to-do listy delší, tím menší je pravděpodobnost, že je projdete poctivě odshora až dolů a odškrtáte všechny položky. Kdy naposledy se vám podařilo úspěšně uzavřít nějaký dlouhý seznam úkolů? Většinou zvládnete udělat prvních pár z nich, ale pak nejspíš vše odložíte na později, nebo spíše na nikdy. Dlouhé seznamy nás akorát stresují a vzbuzují v nás špatné pocity. Raději pak na ně ani nekoukáme a dříve nebo později se ze všeho stane jeden velký zmatek.

Náš tip: Vždy se snažte, aby vaše to-do listy byly co nejkratší. Pokud máte jeden dlouhý seznam, rozdělte ho na několik kratších. Pokud byste před sebou měli například 100 dílčích úkolů, raději je rozdělte do 10 seznamů po 10 úkolech. Splnění jednoho úkolu vám pak přinese mnohem větší uspokojení, vždyť místo pouhého 1 % máte hotových rovnou 10 % ze seznamu. Celkové množství úkolů bude sice pořád stejné, ale vaše produktivita a motivace budou mnohem větší.

 

Velká vs. malá rozhodnutí

Čím je rozhodnutí, před kterým stojíme, větší, tím je těžší ho udělat. A o to těžší je pak také ho změnit. Pokud navíc přijmete nějaké velké rozhodnutí, budete mít tendenci ho neustále obhajovat a ospravedlňovat, což může negativně ovlivnit vaši objektivitu.

Náš tip: Místo velkých a zásadních rozhodnutí dělejte větší množství menších rozhodnutí. U těch nebude takový problém je případně změnit a nestane se vám, že uděláte velkou chybu, které byste mohli posléze litovat. Malá rozhodnutí vám dávají prostor pro změnu, a když se ukážou jako chybná, snadno vše napravíte. Neznamená to, že byste si neměli vytyčovat velké cíle a neměli byste plánovat velké věci, ale pro jejich dosahování byste měli optimálně volit cestu malých rozhodnutí. Plnění řady malých úkolů také přináší větší průběžné uspokojení, a stejně jako v případě krátkých seznamů, bude vaše práce efektivnější.

 

Umění říkat ne

Říkat „ano“ je tak snadné. „Ano“ dalšímu novému prvku nebo funkcionalitě, „ano“ přehnaně optimistickému termínu, „ano“ průměrnému řešení. Pokud však budete kladně odpovídat na cokoli, co vám přijde do cesty, brzy budete zavaleni vším, na co jste kývli a co jste odsouhlasili a začnou vám unikat důležité věci, na které byste se měli skutečně soustředit.

Náš tip: Naučte se říkat “ne”. I tomu, co vám přijde v danou chvíli jako úžasný nápad. Málokdy budete litovat toho, že jste něco odmítli. Často se vám ale stane, že budete litovat něčeho, co jste odsouhlasili. Říkat “ne” je pro mnoho lidí nepříjemné, ale následky toho, pokud to dělat nebudete, jsou často ještě nepříjemnější.

Doufáme, že vás alespoň některý z našich tipů inspiruje a pomůže vám zlepšit vaše výkony. V našem mladém kolektivu neustále pracujeme na tom, abychom rostli a posouvali se dál, a i díky následování těchto rad se nám to úspěšně daří. Přejeme vám hodně štěstí!

Pro Starting UP napsala:
Eva Sukovská, Eppi

[tg_divider style=“faded“]

Eva je spoluzakladatelkou klenotnictví Eppi. Vystudovala marketing na University of Strathclyde v Glasgowě a už během studia začala společně s Matejem a Kirilem pracovat na rozjezdu společnosti, jejíž vizí je šířit na českém a slovenském trhu novou filozofii online prodeje a nákupu šperků založenou na naprosté transparentnosti a jedinečném zákaznickém servisu. V rámci společnosti se Eva vedle strategického plánování věnuje hlavně online marketingu.